عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » باید به سرمایه های داخلی اتکا و سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج را جذب کنیم

رئیس جمهور در دیدارِ بامجمع نمایندگان استان گلستان:

باید به سرمایه های داخلی اتکا و سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج را جذب کنیم

باید به سرمایه های داخلی اتکا و سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج را جذب کنیم

نمایندگان استان و متنفذین منطقه‌ای استانی می توانند به کمک دولت بیایند تا هم سرمایه های داخلی به عرصه رشد و پیشرفت استان و کشور وارد شود و هم ایرانیان خارج از کشور و به خصوص گلستانی های مقیمِ خارج، به انتقال سرمایه های خود به داخل کشور ترغیب شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهوری در دیدارِ مجمع نمایندگان استان گلستان ضمن تبریک ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با عزم جدی و قوی همه مسئولان و آحاد ملت آغاز شود وگام های موثری در راه پیشرفت کشور در این سال جدید برداشته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دکتر حسن روحانی با اشاره به اینکه استان گلستان ظرفیت های بسیار بالا و مناسبی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی دارد، گفت: دولت تلاش می کند با جذب منابع، مشکلات استان ها را رفع کند.

دکتر روحانی در ادامه با بیان برخی مشکلات زیست محیطی کشور در مناطق مختلف،گفت: متاسفانه عدم توجه کافی به مسائل زیست محیطی در مرحله کارشناسی و آغاز اجرای پروژه ها در گذشته باعث بروز برخی مشکلات در اجرای پروژه ها شده است اما در عین حال دغدغه حفظ محیط زیست نباید منجر به تعطیلی پروژه ها شود بلکه باید سیاست های توسعه کشور همراه با سیاست های حفظ محیط زیست باشد.

رییس‌جمهوری اتصال خط آهن گرگان به مشهد را که از خواسته های نمایندگان استان است به عنوان هدف مشترک دولت و نمایندگان توصیف کرد و ادامه داد: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به موضوع گسترش راه آهن دارد و معتقد است باید اتکا حمل و نقل به ویژه انتقال کالا و بار عمدتا، به خطوط ریلی منتقل شود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: باید به سرمایه های ملی و داخلی اتکا کنیم و ضمن توجه به فعال کردن و به میدان آوردن سرمایه های مردم و ایرانیان خارج از کشور، سرمایه های خارجی را نیز ترغیب کنیم تا به داخل کشور جذب شود، چرا که به عنوان مثال کشور در عرصه‌ای مثل صنایع نفت و گاز نیاز به سرمایه گذاری های کلان دارد که باید از مسیرهای مختلف تامین شود.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: نمایندگان استان و متنفذین منطقه‌ای استانی می توانند به کمک دولت بیایند تا هم سرمایه های داخلی به عرصه رشد و پیشرفت استان و کشور وارد شود و هم ایرانیان خارج از کشور و به خصوص گلستانی های مقیمِ خارج، ترغیب به انتقال سرمایه های خود به داخل کشور شوند.

دکتر روحانی تلاش دولت را معطوف به تامین منابع با اتکا به جذب سرمایه های ملی و خارجی، در عین حفظ عزت و استقلال کشور عنوان کرد.

دکتر روحانی با اشاره به سفر داووس، گفت: این سفر اساساً برای تبیین شرایط جدید ایران و ترغیب سرمایه گذاران خارجی به حضور در ایران صورت گرفت.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه بیش از پیش نیاز به وحدت و همفکری داریم، گفت: نمایندگان مجلس، دولت و همه گروه ها باید دست به دست هم دهند تا با همکاری یکدیگر عزت و پیشرفت کشور را رقم بزنیم؛ پیشرفت و عظمت کشور نباید متوقف بر یک جناح باشد چرا که موقعیت و اثرگذاری ایران در منطقه و جهان دقیقاً به وحدت مرتبط است.

پیش از سخنان دکتر روحانی، نمایندگان استان گلستان به بیان دیدگاه ها و مشکلات شهرهای این استان پرداختند. بیکاری ، پایین‌تر بودن شاخص پیشرفت و درآمد استان از میانگین کشوری،‌ نیازهای استان به ارتقا سطح آموزش عالی و امکانات بهداشتی و درمانی، لزوم اتصال استان به شبکه سراسری راه آهن، مهار آب های سطحی و سیلاب ها، استفاده مناسب تر از ظرفیت های کشاورزی استان، توجه بیشتر به توسعه صنعتی در گلستان،‌رسیدگی به مسائل زیست محیطی ، رفع مشکلات آب آشامیدنی و بهره گیری از ظرفیت های قابل توجه گردشگری گلستان از جمله مسائلی بود که نمایندگان در سخنان خود مطرح کردند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : adib
  • بازدید : 1510
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

لینکهای مرتبط

حدیث روز

امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 37
بازدید ماه:55
بازدید سال:55
بازدید کل:64677