عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تشکیل اولین جلسه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در گلستان


تشکیل اولین جلسه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در گلستان

اولین جلسه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در گلستان امروز (۲۵ خرداد) با حضور معاون استاندار و جمعی از مسئولان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان، علی هاشمی، مشاور استاندار گلستان در امور بین المللی، در این جلسه گفت: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از اواخر سال 83 در کشور شکل گرفته است که بدو تاسیس بر اساس آئین نامه مصوب، شورای عالی زیر مجموعه وزارت امور خارجه قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز به کار دولت نهم و طبق نظر سنجی رئیس جمهور سطح ساختار دبیرخانه ارتقا یافت و به نهاد ریاست جمهوری منتقل شد.

هاشمی اظهارداشت: در راستای رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری و سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی و در اجرای دستورات رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی جدی به امور ایرانیان خارج از کشور و همچنین به منظور فراهم کردن زمینه حضور و مشارکت علمی آنان در فرایند توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، گسترش زبان، فرهنگ و ادبیات فارسی به ایرانیان خارج از کشور به ویژه نسل دوم وسوم، شورایی تحت عنوان شورای امور ایرانیان خارج از کشور در استاندری ها تشکیل شد.

وی در خصوص اعضای اصلی شورای ایرانیان خارج از کشور در استان ها تصریح کرد: استاندار به عنوان رئیس شورا و رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل اطلاعات، رئیس سازمان اقتصاد ودارائی، رئیس سازمان آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه (دولتی استان)، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، مدیرکل سازمان صدا و سیما، مدیرکل امور بانوان استانداری، یک نفر از نمایندگان استان به انتخاب و معرفی مجمع نمایندگان استان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی، رئیس سازمان بازرگانی استان و نماینده تام الاختیار استاندار در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور( به عنوان دبیر شورا) به عنوان اعضای اصلی شورا هستند.

وی یادآورشد: ریاست شورای امور ایرانیان خارج از کشور هر استان منحصرا با استانداران بوده و قابل تفویض به معاونین استانداری نیست.

مشاور استانداری گلستان در امور بین المللی خاطرنشان کرد: دبیر شورای هر استان نماینده تام الاختیار استاندار در امور ایرانیان خارج از کشور است.

وی گفت: دبیران شورای امور ایرانیان خارج از کشور استانداری ها مکلف هستند تا نسبت به ایجاد بانک جامع اطلاعات ایرانیان خارج از کشور استان و همچنین راه اندازی سیاست اختصاصی و جامع بر اساس فرمت ارسالی از سوی دبیرخانه کشوری و با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط در استان اقدام کرده و گزارش آن را به امور استان های شورای عالی منعکس کنند.

هاشمی افزود: بودجه شورا از محل منابع مالی استانداری تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه شورای امور ایرانیان خارج از کشور در استاندری ها دارای کمیته های کاری هستند، اظهارداشت: کمیته اقتصادی و بازرگانی، کمیته علمی و آموزشی، کمیته حقوقی و کنسولی و کمیته فرهنگی و رسانه ای نیز جزو کمیته های کاری در استانداری ها هستند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : adib
  • بازدید : 1837
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

لینکهای مرتبط

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 5
بازدید ماه:27
بازدید سال:195
بازدید کل:64817