عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست جذب سرمایه گذاری خارجی در دبیرخانه شورای عالی ایرانیان


نشست جذب سرمایه گذاری خارجی در دبیرخانه شورای عالی ایرانیان

نشست تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران با حضور نمایندگان 23 شرکت فرانسوی در امارات در محل دبیرخانه شورای عالی برگزار شد.

نشست جذب سرمایه گذاری خارجی در دبیرخانه شورای عالی ایرانیان

نشست تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران با حضور نمایندگان 23 شرکت فرانسوی در امارات در محل دبیرخانه شورای عالی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی، در این جلسه که با حضور سید جواد قوام شهیدی، دبیر کل شورای عالی، موتمنی، رئیس شورای بازرگانی ایرانیان دبی، رشید زاده نایب رئیس شورا و تنی چند از مدیران سازمان سرمایه گذاری خارجی و نمایندگان شورای بازرگانی فرانسه برگزار گردید، مهمترین زمینه های سرمایه گذاری در ایران و قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سید جواد قوام شهیدی، دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، ضمن معرفی اقدامات و فعالیتهای شورا گفت: امیدواریم برگزاری این جلسه بتواند زمینه ساز برقراری ارتباطی موثر و سازنده میان دبیرخانه شورای عالی و شورای بازرگانی ایرانیان در دوبی و دوستان فرانسوی ما باشد.

وی با اشاره به فعالیتهای شورای عالی امور ایرانیان از زمان آغاز به کار دولت یازدهم، افزود: شورای عالی امروز به نقطه قابل توجهی از اهداف و فعالیتهای خود دست یافته است و با شکلی متفاوت از گذشته به ماموریت و وظایف خود عمل می کند.

قوام شهیدی ادامه داد: شورای ایرانیان تلاش خواهد کرد از طریق ایرانیان مقیم خارج، بستر ارتباط و همکاری سرمایه گذاران خارجی در کشور را فراهم آورد.

دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور و دیدار وی با ایرانیان مقیم خارج اهل هر استان، گفت: حدود 5 الی 7 میلیون نفر از ایرانیان در خارج از کشور زندگی می کنند که عموماً جمعیت فرهیخته و دانشمند کشورهای میزبان هستند و در میان ده درصد نخست آن کشور در حوزه های گوناگون از جمله اقتصاد، علم، تکنولوژی و ... هستند، لذا باید از این ظرفیت عظیم و موثر به بهترین نحو بهره گیری شود.

در ادامه این نشست، ابوالفضل کوده ای، مدیرکل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران ، با اشاره به مقررات پذیرش، ورود و خروج سرمایه خارجی در ایران، گفت: سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران تنها مرجع دولتی برای پذیرش سرمایه خارجی در ایران و نهاد رسمی تشویق سرمایه گذاریهای خارجی دركشور می باشد و درخواست های سرمایه گذاران خارجی درخصوص امورمربوطه از جمله پذیرش، ورود، بكار گیری وخروج سرمایــه می باید به این سازمان تسلیم گردد .

وی با برشمردن مزایای سرمایه گذاری در ایران افزود: ایران با جمعیت 70 میلیون نفری که عمدتاً از قشر جوان و تحصیلکرده هستند و دارا بودن 14 صنعت مختلف، زیر بنای مناسب و ... سرآمد کشورهای خاور میانه و آفریقای شمالی از این حیث بوده و بازار خوبی برای سرمایه گذاران خارجی می باشد.

کوده ای گفت: ایران چهارمین تولید کننده نفت در دنیا و دارنده دومین ذخایر نفتی در جهان است. همچنین رتبه دهم در توریسم خارجی را دارا بوده و ظرفیت آن را دارد که در آینده در جایگاه پنجم اکو توریسم قرار گیرد.

مدیرکل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران با اشاره به مشوق های سرمایه گذاری در ایران و به ویژه مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی، تصریح کرد: معافيت مالياتي به مدت 15 سال از تاريخ بهره برداري براي كليه فعاليت هاي اقتصادي، امكان سرمايه گذاري خارجي به هر ميزان و به عبارتي تا صددرصد ميزان سرمايه گذاري؛ حمايت و ضمانت سرمايه هاي خارجي، عدم وجود محدودیت در سهامداری شرکتهای خریداری شده، امکان خاتمه قرارداد از سوی سرمایه گذار خارجی در هر زمان و بازپس گیری سرمایه، و... از جمله مشوق هایی است که به سرمایه گذاران خارجی اعطا می شود.

وی افزود: همچنین امكان انتقال بخشي از كالاي توليد شده به سرزمين اصلي بدون پرداخت حقوق گمركي، لغو رواديد و سهولت در صدور مجوز ورود اقامت خارجيان، عدم پرداخت حقوق گمركي در مورد واردات كالا از خارج به داخل منطقه و از منطقه به خارج كشور، تضمین سرمایه خارجی در برابر تحولات سیاسی و .. از سایر مزایای سرمایه گذاری خارجی در ایران و به ویژه در مناطق مذکور می باشد.

کوده ای همچنین در خصوص نوع واردات سرمایه از سوی سرمایه گذاران خارجی اظهار داشت: سرمایه گذاران می توانند سرمایه خود را در قالب نقدی یا غیرنقدی از جمله قطعات ماشین، و ... به کشور وارد نمایند.

رئیس شورای بازرگانی ایرانیان دبی نیز با اشاره به ضرورت توجه به سرمایه گذاری خارجی گفت: در حال حاضر، شرکت های خارجی به واسطه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در ایران تمایل به انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف در کشور دارند.

موتمنی افزود: این شورا برنامه ای نیز برای تشویق ایرانیان مقیم امارات در نظر دارد تا آنان نیز در راستای جذب سرمایه خارجی، سرمایه گذاری در ایران را آغاز کنند.

در ادامه این نشست تخصصی، چند تن از نمایندگان شرکت های فرانسوی در دوبی به بیان دیدگاه های خود در خصوص سرمایه گذاری در ایران پرداخته و ضمن ابراز خرسندی از زمینه های سرمایه گذاری در ایران، آمادگی خود را در این خصوص اظهار داشتند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : adib
  • بازدید : 1638
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 7

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

لینکهای مرتبط

حدیث روز

امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 5
بازدید ماه:27
بازدید سال:195
بازدید کل:64817